مزایای صفحه نمایش های IPS روی مانیتور اندروید

مزایای صفحه نمایش های IPS روی مانیتور اندروید

مزایای صفحه نمایش های IPS روی مانیتور اندروید

 

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید به صفحه یک وسیله دیجیتالی از کنار نگاه کنید. در برخی وسایل (گوشی همراه، لپ تاپ و غیره) اگر زوایه دید خوبی نداشته باشید نمی توانید به خوبی به آن نگاه کنید.

در این مواقع می توانید با کمی تغییر مکان خود زاویه دیدتان را بهتر کنید. اما تصور کنید که در داخل خودرو هستید.

حالا می خواهید به مانیتور داخل خودرو نگاه کنید. اگر صفحه را نتوانید به خوبی ببینید آن وقت چاره چیست؟ بله همه چیز خراب می شود. اینجاست که ما قدر مانیتور اندروید با صفحه نمایش IPS یا In-plane Switching را خواهیم دانست.

 

مزایای صفحه نمایش های IPS روی مانیتور اندروید

ویژگی مانیتور های IPS

امروزه حجم زیادی از مانیتورهای اندروید خودرویی که تولید می شود دارای صفحه نمایش LCD هستند. یک صفحه نمایش با کیفیت و تخت! اما در این میان انواع مختلفی از صفحه نمایش های ال سی دی نیز وجود دارد.

صفحه نمایش های مختلف شامل TN و VA و IPS وجود دارد که نوع IPS بهترین نوع می باشد. دلیل این انتخاب این است که مانیتور اندروید با صفحه نمایش IPS دارای زاویه دید بهتری است.

مهمترین ویژگی و مزیتی که بهترین مانیتور اندروید خودرو باید داشته باشد. این است که زاویه دید بهتری نیز داشته باشد.

در ادامه به برتری هایی که یک نمایشگر IPS نسبت به سایر نمایشگرهای دیگر دارد خواهیم پرداخت.

  • محدوده گسترده تر و ثبات رنگ ها

یکی از ویژگی های مهمی که مانیتورهای IPS دارند این است که دارای ثبات رنگ و محدوده گسترده تری می باشند. که باعث می شود شما تصویر پخش شده در داخل مانیتور را به صورت واقعی تر ببینید.

رنگ های ایجاد شده در تصویر تا حد امکان شبیه به واقعیت هستند. شما می توانید از تصاویر لذت ببرید و در مجموع کیفیت بیشتری نیز تجربه می کنید. ضمن اینکه شما اگر زاویه خود را تغییر دهید بازهم رنگ ها تغییر نخواهند کرد.

 

  • واکنش سریع بیشتر

از جمله مواردی که در مانیتور های اندروید با صفحه نمایش IPS مهم خواهد بود سرعت واکنش دستگاه به تصاویر است.

یک مانیتور باید با سرعت هر چه بیشتر تصاویر را آنالیز کند و به سرعت تغییر رنگ ها را تشخیص دهد  و بهترین رنگ های ممکن را با توجه به تصویر انتخاب کند.

سرعت پردازش تصاویر در مانیتور خودرو تاثیر بسزایی در کیفیت تصویر پخش شده دارد.

  • مانیتور اندروید با زاویه دید گسترده

این ویژگی یکی از بهترین و مهمترین نکاتی است که یک مانیتور خودرو باید داشته باشد. در این حالت تفاوتی ندارد که شما در چه زاویه ای نسبت به مانیتور اندروید خود قرار دارید.

به راحتی می توانید تصاویر پخش شده در مانیتور را به صورت طبیعی تماشا کنید اما در دیگر مانیتورها اگر به صورت مستقیم نسبت به مانیتور نباشد داستان تغییر خواهد کرد.

یا رنگ ها تغییر می کنند یا صفحه تاریک می شود!

optionadmin
ارسال دیدگاه